SAUNA

  O tym, że sauna ma pozytywny wpływ na zdrowie i ogólne samopoczucie nie trzeba z pewnością przekonywać osób, które saunę odwiedzają regularnie. Jednak tym, którzy nie są o tym przekonani warto wskazać korzyści jakie niesie za sobą regularne z niej korzystanie.

  Działanie sauny na organizm opiera się przede wszystkim na cyklicznych zmianach temperatury otoczenia, najpierw jest to temperatura bardzo wysoka prowadząca do nagrzania organizmu a następnie faza ochładzania na zimnym powietrzu lub w chłodnej wodzie. Takie przemienne ogrzewanie i chłodzenie wymusza na organizmie reakcje obronne stanowiąc dla niego pewien rodzaj gimnastyki. Ekstremalne zmiany temperatur zmuszają układ immunologiczny do wytężonej pracy i pobudzają go do wytwarzania przeciwciał. Dzięki temu osoby korzystające z sauny o wiele rzadziej ulegają różnego rodzaju infekcjom i przeziębieniom.

  Korzystanie z sauny ma również bardzo dobry wpływ na zdrowie i wygląd największego organu ludzkiego organizmu, czyli skóry. Znajdujące się w niej naczynia krwionośne pod wpływem cyklicznych zmian temperatury rozszerzają się i kurczą wzmagając przepływ krwi a rozgrzana skóra obficie wydziela pot wydalając wraz z nim zalegające w organizmie toksyny. Pod wpływem wysokiej temperatury panującej w saunie odblokowaniu ulegają gruczoły łojowe i mogą wówczas wydalić jego nadmiar.

  Nasza sauna to Sauna sucha (fińska)

  To sauna ekstremalnie gorąca. Temperatury sięgają w niej nawet 100 st. C, jednak dzięki niskiej wilgotności powietrza nie odczuwa się tego tak bardzo.

  10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć zanim skorzystasz z sauny:

  • temperatura w saunie powinna wynosić ok 80 stopni
  • optymalny czas przebywania w saunie to 10-15 minut
  • jednorazowo stosujemy trzy wejścia, po każdym ochładzając się zimną wodą pod prysznicem
  • po wyjściu z sauny należy wziąć prysznic i starannie się wytrzeć, aby oczyścić skórę z różnorodnych substancji (soli, kwasów i pierwiastków metalicznych)
  • przed i po korzystaniu z sauny należy wypić większą ilość wody (Przebywając w saunie 15 minut tracisz ok 1 litra wody. Jeśli tego ubytku nie uzupełnisz, narażasz się na zakłócenie normalnego funkcjonowania serca, zmęczenia i nudności)
  • do sauny należy wejść co najmniej 1 godzinę po jedzeniu
  • zdejmij biżuterię, bardzo się nagrzewa
  • po zakończonym seansie nawilż skórę kremem
  • osoby po 50. roku życia przed korzystaniem z sauny powinny zasięgnąć porady lekarza. Osoby ze schorzeniami serca nie mogą korzystać z sauny. Gwałtowne zwiększenie temperatury otoczenia może bowiem spowodować zawał. Osoby regularnie przyjmujące jakiekolwiek leki, kobiety w ciąży, otyli, chorzy na nerki, cukrzycę i cierpiący na nadciśnienie tętnicze przed korzystaniem z sauny powinni bezwzględnie zasięgnąć porady lekarza.

  Zalety sauny

  • sauna pozytywnie działa na kondycję psychiczną i fizyczną.
  • hartuje i poprawia kondycję fizyczną.
  • pielęgnuje skórę i poprawia jej wygląd. Dobrze jest przed wejściem do sauny zrobić peeling skóry szorstką rękawicą lub szczotką, co dodatkowo pobudzi ją do pracy.
  • doskonale oczyszcza skórę z toksyn, poprawia mikro-krążenie i rozprawia się z nadmiernym odkładaniem się wody w organizmie, a tym samym z cellulitem
  • pobudza aktywność układu krążenia.
  • wspomaga odchudzanie. Poprzez stopniowe podwyższanie temperatury ciała, polepsza przemianę materii.
  • ułatwia aktywność hormonalną.
  • daje efekt masażu mięśniowego, szczególnie przydatny dla osób narzekających na "łamanie w kościach".
  • przyzwyczaja organizm do zmian temperatury i powoduje iż lepiej znosimy gorące lata i mroźne zimy.
  • jest wspaniałym lekarstwem na schorzenia reumatyczne
  • wskazana jest przy: astma oskrzelowa, (lecz nie ostre stany), przewlekłe zapalenie oskrzeli, przewlekła obturacyjna choroba płuc, reumatoidalne zapalenie stawów, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa, nadciśnienie, niedrożność tętnic obwodowych, anoreksja
  • ogólne wskazania: dla poprawy wydolności (podnosi wydolność w sportach wytrzymałościowych) i ogólnego stanu zdrowia, jako środek hartujący przy obniżonej odporności.

 

  Przeciwwskazania do korzystania z kąpieli w saunie:

  • przeziębienie, grypa i wysoka temperatura.
  • grzybica i choroby skóry.
  • ostra faza trądziku różowatego.
  • nadciśnienie, żylaki.
  • wrzody.
  • niewydolność nerek.
  • choroba płuc, astma.
  • choroby weneryczne, epilepsja, jaskra.
  • do sauny nie powinny też chodzić kobiety w ciąży i w czasie menstruacji.

Za wejście 20 zł od osoby

Ta strona internetowa wykorzystuje cookies w celu zarządzania uwierzytelnianiem, nawigacją, i innych funkcji. Korzystając z naszej strony internetowej, zgadzają się Państwo, że możemy umieścić te typy plików cookie na Twoim urządzeniu. W każdym momencie można usunąć pliki na własnym urządzeniu. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information